Tenga aneb Japonský sen

TENGA – a masturbace má svou světlou budoucnost!

Dokážete si představit své nejlepší i nejhorší masturbační zkušenosti?
A řekli jste už o tom někdy někomu?
Že je to divné se o tom bavit?
No právě – sexualita má podivné stigma a málokdo se o ní dokáže bez zábran bavit.
Mužská masturbace je navíc posuzována až k hranici oplzlosti

A to je hlavní důvod, proč TENGA přišla s revolucí v potěšení pro muže.
Stačí vyzkoušet kterýkoliv produkt a budete mít chuť otestovat další typ.



 

Jak to všechno začalo? Kde se vzal ten nápad TENGA? – Zde je volný přepis rozhovoru s jejím zakladatelem a současně i velká škola pro všechny ambiciózní podnikatele. Tento rozhovor je skutečný “Americký sen” a ukazuje, jak je možné se stát s pomocí masturbace slavným multimilionářem.









Matsumoto:
Vystudoval jsem vysokou školu mechaniky, když mi bylo 20 let. Moje původní kariéra byla v tuningu “super vozů”, jako je Lamborghini, Ferrari apod. Také jsem restauroval veterány podle objednávek majitelů. Ale měli jsme finanční problémy.

-To zní dost drsně!

Matsumoto: Jak jsem řekl, možná mi nebudete věřit, ale práce sama o sobě byla velká legrace, jenže to účty nezaplatí. Odměnou pro mě byla radost a štěstí nových majitelů. Žil jsem v prefektuře Aichi, ale rozhodl jsem se vrátit do Shizuoka, kde jsem přešel k práci prodejce ojetých vozů. Vzhledem k mým zkušenostem jsem se stal brzy nejlepším prodejcem.

-Wow.

Moje srdce mi ale velelo: “Chci vytvořit něco, co neexistuje. Něco úspěšného, co se bude líbit.

-Předpokládám, že jste docela dobrý v umění a designu?

Matsumoto: Určitě, já jsem nejlepší! Já bych se kreslil celý den a v designu jsem měl vždy nejlepší známky!

-Měli jste plán nebo vizi na to, co jste chtěl dělat?

Matsumoto: Ne, vůbec ne, neměl jsem tušení, co jsem chtěl dělat. Pak jsem si řekl: “Musím poznat trh a zjistit, co se tam venku vlastně děje.” Vydal jsem do obchodů s elektronikou, obchodních řetězců, autodoplňků a vůbec všude, kde byla značka “Made in Japan”. Poznával jsem marketing, design, technologie a obchodní strategie.


-To je velmi bystré!


Matsumoto: Jednoho dne jsem se rozhodl podívat se do obchodu pro dospělé – vlastně poprvé v životě! Vždycky jsem si z toho dělal spíše legraci, ale když jsem tam vstoupil, tak jsem se začal cítit trochu nesvůj.  “Tady je něco špatně!!”  Okamžitě jsem si tento pocit uvědomil a při pohledu na tu záplavu věcí mě napadlo, že na mě nepůsobí příjemně a bezpečně.

-Mohl byste to vysvětlit podrobněji?

Matsumoto: Například tyto produkty neobsahovaly informaci o materiálech, čárový kód, jméno firmy, adresy webových stránek, všechny kontaktní údaje – ani firmy nebo obchodní značky!  Nic! Většina hraček je Over-The-top-Obscene, ale to je jen taková tržní setrvačnost. Téměř každý muž alespoň jednou onanoval a proč by to nemohlo být s větší elegancí a čistotou?
Řekl bych, že více než 95% mužů, kteří vstoupí do “hračkářství pro dospělé”, masturbuje. Ale všechny výrobky se vypořádávaly s touto potřebou obscénními výrobky, s ilustracemi spojenými s děvčátky, napodobeniny ženských genitálií a hračky s názvy, které jsou natolik vulgární, že se nedají ani vyslovit na veřejnosti. “Problém” je, že něco normálního – jako je masturbace – je prezentováno tak hrubě a nechutně. Tím se radikálně zúžilo spektrum zákazníků a chyběla orientace na širokou veřejnost. Když jsem to uviděl, došlo mi, že tady je prostor pro spoustu práce.

-Takže jste ucítil možnost? Prostor na trhu?

Matsumoto: Myslíte si, že kdyby Bill Gates vstoupil do automobilového průmyslu, že by vymyslel Toyotu? Řekl bych, že je téměř nemožné. Historie automobilového průmyslu je obrovská a mnozí technici museli dřít a trpět, než toho dosáhli. Erotický průmysl se liší tím, že na první pohled tam byla spousta možných vylepšení. Je tam prostor pro vytvoření něčeho převratného. To byl okamžik, kdy jsem se rozhodl to spáchat sám. Začal jsem přemýšlet a za 15 minut vznikla TENGA. Je to, jako bych viděl světlo a všechno se obrátilo. Ukončil jsem svou práci hned druhý den a začal výrobu prototypů na vlastní pěst.

 

 

 
-To je úžasné! Jak jste dělal prototypy?

Matsumoto: Na začátku jsem pochopitelně neměl ponětí kde začít – byl jsem úplný amatér. Nikdy jsem vstřikovací formy ani neviděl. Byla to ale velká výzva a já jsem jen tápal – mlha přede mnou, mlha za mnou. Ale do budoucna mi na ničem jiném nezáleželo. Učil jsem se co bylo potřeba a začala skutečná řemeslná výroba. Chvíli na pochybách, chvíli zase s jasným cílem. Nevěděl jsem kudy, ale věděl jsem kam. Zapisoval jsem si všechny nápady do “Concept-listu” a brzy jsem ho naplnil. Například tělo prototypu současné Cup Series, bylo vytvořeno z PET lahve  a pro SOFT TUBE to byl zase obal od šampónu.  * Smích *.  Pro prototyp Rolling Head to byla hračka – napodobenina dětského kladiva s pískátkem. Spousta materiálu a surovin pocházela z obchodů “Vše za 30,-“, ale pochopitelně vše se tam  najít nedá. Hledal jsem správné materiály na prototypy a ty jsem pak zničil. To bylo skutečně těžké – celé týdny to vymýšlet a vyrábět a nakonec zničit, protože to nesplnilo moje představy. A právě tyto chyby byly dobrou cestou při hledání nového objevu.

Úžasné…




Matsumoto:
Může to znít jako samozřejmost, ale pro mě bylo nesmírně důležité mít jasný a konkrétní výrobek v ruce. To byl důvod, proč jsem se tak mořil s těmi prototypy. Věděl jsem, že je to jen začátek velmi dlouhé cesty. Dalším krokem je vytvoření velké publicity, cenové rozvahy, logistika… Ale můj prvotní cíl byl jasný  – vyrobit skvělý funkční model. Mohu se mýlit, ale jednou jsem slyšel, že Steven Spielberg se pokusil prodat stop-motion animace o dinosaurech. To bylo pro mě inspirující. Za prvé, člověk musí vědět, co chce udělat, za druhé – produkt musí obsahovat všechny ideály, které byly původně stanoveny. Bez těchto zásad nemůžete vyjádřit myšlenku výrobku a nebude jasně srozumitelná pro uživatele.

 

 

-To je neuvěřitelné rozhodnutí, které jste provedl! S ohledem na Spielberga.  Máte rád filmy?


Matsumoto: Mám je moc rád. * Smích * . Vždy, když jsem se díval na nějaký film, tak jsem přemýšlel jak se to natáčelo. Existuje tolik způsobů, detaily a nastavení scény.

-Takže si myslíte, že existuje podobnost mezi režiséry a Vámi. Že děláte lidi šťastnými?

Matsumoto: Možná ano. Alespoň jsem tímto směrem uvažoval.

-Zpět na téma – Jak jste vlastně prodal svůj nápad poté, co jste vyrobil prototypy?

Matsumoto: Tam, kde jsem bydlel, je několik sexshopů. Slyšel jsem, že u některého z prodejců se zastavují lidé z pornoprodukcí. Seznámil jsem se s nimi, představil jsem se jim, a vysvětlil jim mou vizi o proniknutí na světové trhy. Zkusil jsem to mnohokrát a jednou jsem uslyšel spásnou větu: “Pokusím se Vám pomoci s těmito výrobky…”.

Takže jste mu ukázal prototyp?




Matsumoto:
Samozřejmě, že jsem to udělal. Ale nebylo to úplně příjemné. * Smích *. Asi byl ze mě tak trochu unavený. Samozřejmě to nešlo hladce, čekal jsem na odezvu asi půl roku. Pak mi napsali, abych jim poslal vzorky a vysvětlil celý produkt. No a  pak jsem o nich zase neslyšel celý rok. Za ten rok mi došly veškeré úspory a zůstal jsem na suchu. Došlo mi, že “Mám velký problém, pokud budu pokračovat takhle.” Ale i tak jsem pracoval od východu do západu slunce. Vyráběl jsem další prototypy a vzápětí je ničil. Bylo to opravdu těžké. Mohl jsem jít někam do práce, ale vlastně jsem nemohl – vyráběl jsem prototypy. Další půlrok už to byla spíše hrůza a já začal být zničený fyzicky i mentálně. Nic mi nezbylo. Peníze pryč. Všechno pryč. Kdybych neuspěl, byl by ze mě jen starý chudý muž, který strávil zbytečně 2 roky svého života výrobu hraček pro dospělé. Měl jsem spoustu prototypů a pocit, že to nikam nevede  – což bylo velmi bolestivé. Ale dal jsem si jednoduchou mantru, “Pokračuj, dokud se ti to nepodaří.”


Rok a půl uplynul a zazvonil telefon. “Dáme vám jednu šanci – přijďte na schůzku a odprezentujte své produkty.”

-Tak konečně přišel Váš čas!




Matsumoto:
Řekli mi, že se mohu setkat i s generálním ředitelem, který tam v té době byl. Jen jsem odpověděl: “Ano, děkuji vám.” Měl jsem asi týden do setkání. Udělal jsem přehled všech prototypů a zamířil jsem do Tokia. Na jedné straně Demand Co.sro – se základním kapitálem 7,0 miliardy jenů a na druhé straně já – * * Smích * *. Já –  člověk bez práce, ale s velikou praxí v masturbaci. Měl jsem pocit, že mě prostě nikdo nebude brát vážně. A pak přišel čas na mou velkou prezentaci. Předložil jsem všechno, co jsem měl –  všechny prototypy. Po 30 minutách jsem uslyšel: “Jsi velmi zábavný chlapík. Můžeš se přestěhovat do Tokia? “
Odstěhoval jsem se a 7. července roku 2005 začal prodej. Letos je naše páté výročí.

-Řekněte nám něco o té “legendární” Rezervaci 50.000 kusů.

Matsumoto: Měsíc před zahájením výroby jsme obdrželi  rezervaci na 50.000ks, což je množství, které je u jiných výrobků považováno v běžné dlouhodobé prodejnosti za vynikající. My je měli prodané ještě před zahájením výroby a mě hrozně mrzelo, že je nemáme skladem. Za první rok jsme pak vyrobili a prodali 1 milion kusů.

První kusy byly základní červená TENGA Cup Series. Hned po nich jsme začali vyrábět měkkou bílou a tvrdou černou sérii. Bílá série je vyrobena z měkkého materiálu, a Black Series je pevnější, pro silnější stimulaci. Dostal jsem tento nápad od zubních kartáčků, které také existují jako Soft – Medium – Hard. Postupně jsme zvyšovali produktové řady a nabízeli různé pocity pro různé zákazníky. Koncem roku jsme představili i ultra velikosti = USTENGA.

-Nyní TENGA distribuuje zboží do Ameriky i do Evropy?




Matsumoto:
Ne-ne. * Smích *.  Tenga je distribuována do více než 40 zemí a prodali jsme již více než 12.000.000 produktů. Hned po uvedení červené TENGA na japonský trh, jsme dostali email z 26 zemí. V té době jsme byli připraveni jen pro Japonský trh a tak jsme vytvořili informační webové stránky pro celý svět. Zájem byl obrovský a psaly o nás věhlasné časopisy. V té době jsme měli jen standardní velikost a podle dotazů z Evropy jsme museli přidat produkty větších rozměrů. První naší exportní zemí bylo Thajsko, protože je to země, kde je mnoho lidí infikovaných virem AIDS. Doufali jsme, že kdyby lidé používali TENGA, mohlo by to snížit počet infekcí.

-Tenga se rozšiřuje po celém světě. Co to přesně znamená TENGA?

Matsumoto: * píše “TENGA” v japonských znacích a vyvětluje: “Každý člověk na tomto světě má právo být šťastný”  


-Takže se Vám podařilo vytvořit úplně nový proud dospělých hraček…

Matsumoto: Ano. Když se podíváte na konstrukci TENGA, musíte si všimnout, že je to již daleko od toho, jak vypadaly sexuální hračky v minulosti. Není to vůbec vulgární a už vůbec není možné ji spojovat s oplzlostí. U masturbace se není za co stydět a řízený sexuální apetit je zdravý. Tvar každé TENGA má svůj vlastní skrytý význam a design s funkcemi vytváří harmonickou fůzi.

 



TENGA fanoušků přibývá s překvapivou rychlostí. Máte nějaké představy o tom, jak byste chtěli, aby byla TENGA používána? Někteří lidé masturbují při pohledu na porno filmy, “Hentai” animace a páry jí používají jako předehru. Máte k tomu nějaké připomínky?


Matsumoto: “Každý má stejná práva k užívání výrobků, a nikdo se nemá za co stydět.”

-Jaké jsou vaše plány dál?




Matsumoto:
Uvažujeme o vývoji položek pro ženy i pro páry nebo i pro seniory. Starší generace mají tendenci být mnohem více konzervativní, ale pořád si chtějí vyzkoušet něco, co je baví. Já jen mohu opakovat: “Chci, aby měl každý stejná práva k užívání výrobků, a nikdo se za nic nestyděl.” Je to koncept, který jsem měl od začátku, a to se vůbec nezměnilo. Věřím, že je to velmi důležité. Myslím, že obraz na masturbaci se pomalu začíná měnit, ale je na tom ještě hodně práce. Budeme pokračovat v zavádění nových produktů, ale vždy to bude zaměřeno na každodenního člověka.





-Některé ženy mají o mužské masturbaci negativní mínění, to také chcete změnit?


Matsumoto: Přesně tak. Je to základní a přirozená lidská potřeba. Jsem si jist, že potlačování masturbace není nic dobrého a vede to k frustraci a nedostatku koncentrace. Vzdělání v této oblasti a řízená sexuální touha vede jen ke zdraví a spokojenosti. Proto by se nikdo neměl stydět nebo se cítit provinile – že onanuje. A můj sen se naplňuje  – TENGA je již značka, která je milována po celém světě.

-Děkuji vám.

 

Myslím, že ač byl text zkrácen a mírně upraven, tak ukazuje dokonale co znamená “Mít sen” a splnit si ho.

 











  



 

 

 

 

 

 

0 Comment

No Comment.

Mohlo by se vám také líbit: